Grafika wykonana w tradycyjnej technice drzeworytu. Ukazuje jeden z najcenniejszych zabytków sztuki kościelnej - umieszczony na osi kompozycji, ołtarz zaśnięcia Marii Panny w kościele Mariackim w Krakowie, potocznie zwany ołtarzem Wita Stwosza. Drzeworyt pochodzi z wydanej przed 1939 rokiem teki pięciu drzeworytów Raczyńskiego, związanych z Krakowem.
Stanisław Raczyński ( ur. 1903 w Wadowicach) to artysta trwale związany z Krakowem. Od 1920 do 1926 roku pobierał naukę na krakowskiej ASP. Kształcił się u Pieńkowskiego, Axentowicza i Weissa. Już na studiach ulubioną przez niego techniką stał się drzeworyt, a więc technika wypukłodruku. Sztuka Raczyńskiego nosi pewne piętno ekspresjonizmu i zdradza inspiracje ludową prostotą przedstawień. Jego prace, często przypominające podobieństwem ujęcia Stryjeńską czy Skoczylasa, są od tamtych często bardziej urokliwe. Nazwisko autora prezentowanego drzeworytu jest szczególnie mocno związane z zabytkami krakowskimi, które portretował przez całe życie. Są to często ciekawe dokumenty ikonograficzne.
Ołtarz mariacki jest ukazany jeszcze przed swoimi tragicznymi losami z czasów II wojny światowej, kiedy zostanie wywieziony przez okupanta niemieckiego. W roku 1932 ołtarz przechodził gruntowną konserwację i data ta zawęża czas powstania drzeworytu na lata 1932 – 1939.
Ołtarz Wita Stwosza, Stanisław Raczyński. Drzeworyt. Sygn. nazwiskiem autora. Lata 1932 – 1939.
Wysyłka kurierem | 19,00 PLN |
Odbiór w salonie | 0,00 PLN |
Miasto | Kraków |
Szczegóły produktu
Szerokość | 27 x 33 cm |